woensdag, december 13, 2006

Kerstdrukte



De eerste zaterdag na Sinterklaas kopen we meestal de kerstboom. JP vindt dat veel te vroeg, maar hij heeft in dit geval niets in te brengen ;) Dit jaar kon ik zelf niet mee, omdat ik toen dé kerstworkshop bij Nicole moest geven, maar met z´n drietjes hebben ze een hele mooie boom uitgezocht. Begin deze week hebben we ´m opgetuigd.
Ik vind het altijd heerlijk als de "kerstdozen" van zolder komen. Het lijkt wel alsof het er elk jaar meer zijn ;)
het is altijd weer spannend om ze uit te pakken...... elk jaar is het weer een verrassing wat er ook alweer allemaal inzit! Tim vindt het net zo leuk als ik en zit al in de dozen te trekken, voordat ik er ook maar heel even in heb kunnen kijken :) Hij mag dan ook altijd alle kerstspulletjes weer in huis neerzetten.

Zo komen ook weer alle glazen potjes die Tim en Bette in de loop van de jaren versierd hebben uit een doos tevoorschijn. Ze weten allebei precies welke van wie is en waar ze ze geknutseld hebben:





De kerstboom versieren is altijd een middagje pret. Dit jaar is er slechts 1 bal gesneuveld!
En na de ballen komen de chocolaatjes....... Bette is er als de kippen bij ;)




En gisteren en vandaag hebben Tim en Bette geknutseld voor de Kerst. Tim heeft een kadootje gemaakt voor Oma Leny en Bette voor Oma Magda.
Tim heeft gekozen voor de traditionele kerstkleuren :)




En Bette is meer van de hippe Kerst :)



en dit moet het uiteindelijk worden:



Bette heeft deze vorig jaar bij een vriendje gemaakt en ik vind het een superleuk idee.
je hebt een dubbele, grote eierdoos nodig, 20 kleine kerstlampjes, 4 bouten en moeren om het geheel bij elkaar te houden en wat verf. De kinderen zijn een uurtje zoet en je hebt een heel gezellige kerstverlichting! (en een leuk kadootje voor de oma´s.....)
XXXM



7 opmerkingen:

Marjolein zei

Joh, wat een leuk origineel kerstversiering geval! Ziet er goed uit hoor. En wat leuk dat je al die potjes bewaard hebt... ik heb ze helaas allemaal weggedaan....... met de verhuizing:-(

Unknown zei

Wat een supergoed en vooral lekker simpel idee!!
Heerlijk he, de kerstsfeer. We hebben hem vanmiddag ook opgetogen (is dat wel goed geschreven??? ).

Gr Kirs x

Anoniem zei

Wat een ontzettend leuk idee!

Nicole zei

Wat een leuk idee, had nog een paar dozen liggen...voor je weet maar nooit!!!Nou ik weet wat we in het weekend gaan doen...

gr Nicole

Anoniem zei

Dat ziet er geweldig uit!
Leuk ook om zo het verschil te zien tussen Tim en Bette.

D@nielle zei

wat een leuk ideee ..... Nu even wat dozen zoeken ....

Anoniem zei

vandaag de workshop bij je gevolgd, was erg leuk ! Het tempo van ons moest wel wat opgeschroefd worden, minder kletsen dus :), maar uiteindleijk ging ik met ene inelkaar gezette verjaardagskalender naar huis.
moniek, je bent het nog niet verleerd hoor :), tevens nog de complimenten voor alle voorbereiding die je eraan had, toppie!!!!! Nu even de tijd vinden het weekend voor de laatste kleine details en dan kan hij onder de kerstboom.
Besloten hem aan mijn moeder te geven, zal ze een leuk kerstkado vinden :)
Moniek, ik kom graag nog eens bij je workshoppen , was gezellig en leerzaam.

Groetjes yvonne uit zwartewaal