vrijdag, oktober 13, 2006

Druk, druk, druk.............

Het is maar goed dat ik niet meer werk, want het lijkt wel alsof ik het drukker heb dan ooit! Vorige week belde de glasboer dat ze deze week een nieuwe ruit in onze voorkamer kunnen komen zetten en de eerste dag deze week dat het kon, was vandaag :) Ik zit nu dus ook braaf op ze te wachten......

Afgelopen maandag heb ik meegeholpen met de creamiddag op school bij Tim en Bette. Het was de eerste keer dat ik mee kon helpen, want het was daarvoor altijd op een dag dat ik werkte. Tim en Bette vonden het geweldig. Op school wordt er geloof ik 3 keer per jaar een creamiddag gehouden. Alle kinderen van de school doen eraan mee en ze worden allemaal door elkaar over de verschillende lokalen verdeeld. In elke groep zitten dus kinderen van alle leeftijden. Het is dan de bedoeling dat de oudere kinderen de kleinere een beetje helpen en er zijn verschillende moeders (en een aantal vaders/oma´s of opa´s) die meehelpen. Het sociale aspect dat hier achter ligt, vind ik echt super. het thema van deze creamiddag was dieren en ik mocht helpen bij het maken van maskers. Toevallig zat Tim bij mij in de groep, dus hij was helemaal tevreden. En ik vond het helemaal fantastisch om hem heerlijk bezig te zien.

Afgelopen dinsdag ben ik op bezoek geweest bij Nicolette in Vlaardingen. Zij heeft mee een rondje Vlaardingen gegeven en we hebben heel veel winkels bezocht! We zijn eerst naar de Hobby Voordelig geweest. Heerlijk om weer in een scrapbookwinkel rond te snuffelen. Mooi papier van Cloe´s Closet gekocht. Daarna hebben we thee met een heerlijk stuk kaneeltaart gedronken in een heel leuk lief theewinkeltje. Helaas ben ik de naam vergeten..... Vervolgens naar de Wraps & Ribbon store.Deze winkel stond al heel lang op mijn verlanglijstje :) Ze verkopen hier heel mooi inpakpapier en verschrikkelijk mooie lintjes. Heel veel leuke inpakideetjes én ze verzorgen ook workshops waar je verschrikkelijk mooi leert inpakken. Ik zou dat graag eens doen!Daarna hebben we de gebruikelijke winkels als Xenos, Hema, Kruitvat en Action bezocht. En tot slot lekker geluncht bij Nicolette thuis. Ze had ´s ochtends vroeg nog een kruidcake gebakken en die was niet helemaal gelukt:



Tja....... het is maar wat je mislukt noemt :)

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat er mensen zijn die goed kunnen koken en mensen die goed kunnen bakken. Je schijnt zelden mensen te hebben die beide goed kunnen. Laten we het er maar op houden dat ik goed kan koken...... want bakken is niet mijn sterkste kant. Ondanks het feit dat Nicolette niet helemaal tevreden was over haar baksel, hebben we er heerlijk van gegeten!

Afgelopen woensdag heb ik een bezoekje gebracht aan Eef in Overschie. Mirjam was er ook en we hebben heerlijk bijgekletst. Ook daar een heerlijk gebakje gegeten en lekker geluncht. Ik eet was af de laatste tijd ;)

En gisteren was het eigenlijk een redelijk rustige dag. Bette moest nog eens naar de schoolarts omdat ze voor de zomervakantie haar gehoortest niet had gehaald, maar gisteren slaagde ze er gelukkig wél voor. Allerlei boodschapjes gedaan en ´s middags was het zo lekker weer, dat ik de tuin in ben gegaan en een beetje heb opgeruimd. Heerlijk!

Gescrapt heb ik dus niet veel. Tussendoor maak ik af en toe een kerstkaartje en ik ben bezig met een quotes-albumpje àla Ali. Wanneer ik een eindje gevorderd ben, laat ik het natuurlijk zien.

XXXM

4 opmerkingen:

Unknown zei

Nou nou dat is goed leven....buitenhuis lunchen en eten. Heerlijk toch en zo kun je een mooi albumpje maken over good life (waar ik op dit moment mee bezig ben....).
Gelukkig dat de hoortest geslaagd was bij Bette.
In de toekomst hoop ik ook te helpen bij Creamiddag, dat lijkt me ook geweldig en leuk.

Hartelijke en zonnige groetjes Kirs

Nicole zei

druk, druk, druk met lekker eten en wat een geweldige winkel met al die kado verpakkingen, lintjes en houten knijpertjes, zag dat groene papieren zakje waar een voetbalveld opstaat, super leuk idee...
en geniet maar lekker van alle drukte"...
groetjes Nicole

Nellie Hulsman-Lodders zei

Druk, maar wel lekker als ik het zo lees! Die creamiddagen hebben wij hier ook, maar dan alleen voor de bovenbouw. Dus ik kan pas helpen als Martine ook in de bovenbouw zit, en tja... tegen die tijd zit Amber niet meer op de basisschool!
Geniet ervan, Moniek! Het klinkt heerlijk allemaal waar je mee bezig bent!

D@nielle zei

Hee mijn beste vriendin (die ook scrapt) woont ook in vlaardingen. Hobby voordelig kende ik dus al maar de rest ga ik even aan haar vragen ! Goed dat de gehoortest is geslaagd !