zondag, juni 24, 2007

CHIO

Elk jaar wordt er in Rotterdam de CHIO gehouden. Ik heb niets met paarden en ik weet dat dit een grote internationale wedstrijd is, maar daar houdt het dan ook een beetje mee op. Ik vind paarden schitterende dieren, heel indrukwekkend en statig, maar ik moet een dier kunnen knuffelen en paarden hebben voor mij een erg laag knuffelgehalte ;)

Maar Tim´s klas had afgelopen vrijdag een uitstapje naar de CHIO en toen mij gevraagd werd om mee te gaan, kon ik eigenlijk geen nee zeggen. Tim vond het helemaal geweldig dat ik mee ging en daar gaat het uiteraard om, want zelf had ik wat gemengde gevoelens ;)

Ik was flink moe toen ik weer thuis kwam, maar het was echt een fantastische ochtend. Ik ben nog steeds geen paardenfan, maar ik was helemaal onder de indruk van de hele ochtend.

Om te beginnen was het supergoed geregeld. We werden opgehaald met een bus en werden in het Kralingse Bos op het terrein van de CHIO in het kinderdorp opgevangen. Onze klas kreeg Wouter toegewezen en hij heeft de hele ochtend alles voor ons in goede banen geleid.

De kinderen mochten eerst in het kinderdorp allerlei spelletjes doen die met paarden (en cowboys) te maken hadden en konden hun cowboydiploma halen. Ze konden onder andere spijkerbroek hangen, er was een springkussen en ze konden op een "paard" ringsteken:






Dit was natuurlijk dolle pret :)
Daarna was er een speurtocht door het Kralingse Bos, waarin allerlei opdrachten gedaan moesten worden. En terwijl wij door het Kralingse Bos liepen, kwamen we regelmatig ruiters te paard tegen die aan het inlopen waren. Heel apart.......


En na de speurtocht mochten we bij een wedstrijd kijken. De kinderen waren een beetje teleurgesteld dat het geen springwedstrijd was, maar een dressuurwedstrijd.....




Maar het meest indrukwekkende vond ik wel, wat er allemaal neergezet was voor die paar dagen dat de CHIO duurt. Het is bijna een compleet dorp! En alles zag er even duur en chique uit! Ik denk dat veel mensen komen om te zien en gezien te worden......

XXXM

Geen opmerkingen: