zaterdag, januari 09, 2010

zoek de verschillen......



Eén van de voordelen van het wat langer ziek zijn, is dat je veel tijd hebt om na te denken. En dat heb ik dan ook veel gedaan :) Niet eens zozeer over moeilijke of ingewikkelde zaken, maar vaak gewoon over kleine dingen die ik anders zou willen doen wanneer ik weer beter zou zijn. Voor mij voelt het nu alsof ik een tweede kans heb gekregen en ik ben vastbesloten om die goed te gaan benutten. Over veel zaken ben ik nog steeds niet helemaal uitgdacht, maar met betrekking tot het scrappen, heb ik toch aardig in mijn hoofd hoe ik dat vanaf nu aan wil gaan pakken.....

Vorig jaar had ik al flink geinvesteerd in de albums van American Crafts en wil ze zo gaan gebruiken zoals Ali Edwards. Ik heb dan ook verschillende maten pageprotectors gekocht en wil in de albums niet alleen layouts stoppen, maar ook andere zaken die ik voor Tim en Bette wil bewaren. Zoals gezegd heb ik de albums in huis, maar ze zijn nog steeds niet gevuld..... ik moet al mijn layouts dus nog uit gaan zoeken en ze dan eindelijk eens netjes wegbergen.... een mooi klusje dus!

Ook wil ik hun albums chronologisch gaan vullen. Ik scrap eigenlijk allerlei foto's door elkaar, maar in de albums moet het dus allemaal wel chronologisch achterelkaar komen.
Dat betekent dat ik dit jaar uit ga zoeken welke dingen ik de afgelopen jaren nog niet gescrapt heb, en ik wil deze foto's nu alsnog eindelijk gaan verwerken, zodat een jaar "af" is.

Verder scrapte ik foto's maar één keer. Dus als het een layout betrof die voor zowel Tim als Bette's album zou kunnen zijn, dan moet ik kiezen wie van de twee hem krijgt. Nu zijn gelukkig mijn layouts grotendeels steeds specifiek voor één kind, maar goed, voor de keren dat het voor gaat komen dat een layout voor allebei zou kunnen zijn, ga ik vanaf nu toch een tweede maken, zij het dat ik een layout niet precies na ga maken om het toch een beetje aantrekkelijk voor mezelf te houden.
Vakantie-albums blijf ik overigens maar één keer maken: ze moeten laten dan maar uitvechten wie wat krijgt :)

En de afgelopen dagen ben ik met dit idee aan de slag geweest:

De layout voor Bette's album:






En de layout voor Tim's album:



Zoek de verschillen zou ik zo zeggen :)
XXXM

4 opmerkingen:

D@nielle zei

LOL ik heb nog nooit zoveel reacties als deze maand achtergelaten bij je ;) maarreh vind het super hoe je nu over de dingen nadenkt scrapwise & wat later voor je kinderen wilt achterlaten daar ben ik momenteel ook erg mee bezig en daar meer tijd voor vrij aan het maken.

Inge zei

Hallo Moniek,

Fijn dat je weer blogt en helemaal dat het weer goed met je gaat!! Leuk om te lezen over de American Craft albums. Ik heb ze ook nog liggen voor de kids en wil er al een hele tijd mee beginnen. Houd je blog dan ook zeker (maar dat deed ik al ;) in de gaten.

Veel plezier met scrappen en alle dagelijkse dingen die je weer kunt doen.

Lieve groet,

Inge

Petra zei

En hoe zit het met de 3 layouts voor mijn albums?
Liefs, petra

Monique1971 zei

Hoi Monique, ik lees net op je blog dat je ziek bent. Ik schrok me rot. Het viel me al op dat er geen layouts meer van je in CMF's stonden en dacht wat zou er toch aan de hand zijn. Ik vind het heel erg dat je dit door moet maken. Ben blij te lezen dat het nu weer beter met je gaat. Super idee van de American Crafts albums. Veel plezier met de uitwerking!

Groetjes Monique van Duren