maandag, juni 24, 2013

chocolate chip cookies

Eén van de dingen in het leven waar ik bijzonder van kan genieten, is koken. Het begint voor mij al bij het uitzoeken van een recept. Geef mij een paar kookboeken en je hoort me úren niet! Naast mijn bed liggen, naast gewone leesboeken, meestal ook een paar kookboeken... niets is zo heerlijk om in slaap te vallen na het lezen van een paar overheerlijke recepten :)

Maar ik heb gemerkt dat ik steeds minder plezier in het koken kreeg. Ik kook elke avond, maar de laatste 2 jaar zijn onze schoolweken gevuld met vergaderingen, hockey-, voetbal en hardlooptrainingen, waardoor we door de week zelden op een normale tijd of met z'n allen kunnen eten. Het gevolg daarvan was, dat ik meestal iets simpels, snels of gemakkelijk-op-te-warmen-iets kookte. En daar gaat de lol toch wel vanaf na een tijdje....

In het kader van genieten-van-het-leven besloot ik dat ik weer het plezier in koken wilde terug vinden. En zoals het zo vaak gaat in het leven, vielen een paar stukjes precies op z'n plaats en kreeg ik via mijn (kook)vriendin Stef een link van een blog met allerlei overheerlijke spaanse gerechten, omdat we over een paar weken voor het eerst op vakantie gaan naar Spanje. Via dat blog kwam ik bij verschillende andere kookblogs en ik heb me weer een avondje ouderwets zitten verlekkeren :)!!
Veel inspiratie opgedaan om toch vooral weer iets nieuws uit te gaan proberen....

Ik heb dit weekend meteen een nieuw recept uitgeprobeerd. Geen avondmaaltijd dit keer, maar een koekjes recept. Ik ben echt dol op de chocolate chip cookies van Starbucks en de koekjes uit dit recept leken daar toch wel heel erg veel op.... ik moést het uitproberen!

http://www.etenmetiris.nl/koek-en-koekjes/chocolate-chip-cookies/


En ja hoor! Ze smaken nagenoeg hetzelfde!
Ze zijn écht overheerlijk: aan de buitenkant krokant en aan de binnenkant nog net een beetje zacht...



.... en ze zijn net zo vullend als die van Starbucks.... als je er 2 op hebt, hoef je voorlopig niets meer te eten!


XXXM

1 opmerking:

Iris zei

Wat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die deze koekjes heerlijk vond.