donderdag, november 09, 2006

Kerst

Ik ben een echte kerstmuts ;)
van Kerst kan ik geen genoeg krijgen... voor mij betekent Kerst vooral familie, samenzijn, warmte en liefde maar ook kaarsen, de open haard, kado´s (en dan vooral geven, want het inpakken en versieren ervan vind ik het allerleukste) en natuurlijk heerlijk uitgebreid koken, eten en drinken. Die twee dagen zijn eigenlijk te kort voor mij....

Vóór Sinterklaas komt er echt geen kerstversiering in huis, maar het eerste weekend na 5 december moét er een kerstboom gekocht worden. JP vindt dat altijd veel te vroeg, maar ik wil er graag lang van genieten :)

Bovendien vind ik het heerlijk om allerlei kerstmarkten te gaan bekijken en vandaag heb ik de eerste kerstafdeling alweer bezocht..... en wel die van IKEA :)






Behalve het feit dat ik het gewoon heerlijk vind om lekker tussen alle kerstspulletjes rond te snuffelen, had ik nog een hele goede reden om hier eens uitgebreid te snuffelen..... ik moest inspiratie opdoen! Even helemaal het kerstgevoel weer krijgen...... even mijn hoofd vol laten lopen met kerstballen, engeltjes, slinger en glitters....

Voor de meesten misschien nog een beetje vroeg, maar voor mij niet want ik ben gevraagd door Nicole Penders om een kerstworkshop te geven en ik ben druk bezig met het voorbereiden hiervan.
Ik kan wel alvast verklappen dat we een mini-album gaan maken, waar alles van de komende kerstperiode in vastgelegd wordt. In dit album kun je je boodschappenlijstjes, verlanglijstjes, recepten, menukaarten etc kwijt, maar ook al je kersttradities en foto´s. Alles wat met deze kerst te maken heeft, komt in dit album, zodat je (of je kinderen) later nog eens terug kan zien, hoe je toen kerst vierde.
Hou mijn blog in de gaten voor wat sneakpeeks :)

XXXM


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou, dan zou jij hier goed op je plek zijn meid, de kerstversieringen zijn hier al buiten om de huizen te zien! Halloween is net afgelopen en Kerst gaat beginnen!! Ben benieuwd hoe ik et ga aanpakken, weet ik eigenlijk nog niet...
Naar dat albumpje ben ik heel benieuwd.... kan natuurlijk niet naar de ws. komen, maar zou het wel erg leuk vinden zoiets te maken voor de eerste kerst in Canada!! (stiekum even verklappen hoe of wat???)

Anoniem zei

ohhhh ja sneakpeek!!
Ik ga proberen smorgens te komen, super!!!

D@nielle zei

Ik baal zo dat nicole redelijk ver weg woon en dat ik zelf ook vast zit voor die periode met het eea anders had ik ook gekomen hoor. Kijk uit naar je sneak peaks !

Nicole zei

....en de kerstspulletjes komen steeds vroeger in de winkels, dus extra lang kerstgevoel.....en ben heel nieuwsgierig hoe het albumpje eruit gaat zien...
gr Nicole