zondag, juni 11, 2006

TUINEN KIJKEN




Vandaag heb ik samen met Mirjam en Eef een aantal tuinen in Rotterdam bekeken. Op 9, 10 en 11 juni worden een heleboel (privé) tuinen opengesteld voor publiek.



We hebben 4 tuinen bezocht, die eigenlijk heel verschillend waren. De eerste tuin was aan de ´s Gravendijkwal. Van de buitenkant is niet te zien, hoe heerlijk rustig het in de tuin is. Een oase van rust! Bovenstaande foto is daar gemaakt. Daarna zijn we naar het centrum gefietst waar we de tuin van de citykerk hebben bekeken. Deze vond ik een beetje tegenvallen. Iets teveel vlijtige liesjes naar mijn smaak :) Daarna naar Kralingen waar we een heel klein daktuintje hebben bekeken. Eerst 4 trappen op en dat viel nog niet mee :) maar het was de moeite waard! Wat passen er veel planten op zo´n klein daktuintje! Alles stond in potten.Super! En het leuke was, dat een vriendin van mij in de straat erachter had gewoond en uitzicht had op deze daktuin. Ik heb er een aantal jaar geleden regelmatig van de andere kant naar gekeken en ik was er toen al gefascineerd door. Leuk om nu in dit tuintje te hebben gezeten. Vervolgens naar een andere tuin in Kralingen. Deze tuin hoorde bij een heel mooi huis :) Maar deze tuin was naar mijn mening iets te saai. Ik houd van heel veel bloeiende planten, lekker door elkaar heen....

Hierna hebben we geluncht aan de Kralingse Plas. Eef had steeds een klein picknickmandje bij zich en die werd nu helemaal uitgepakt..... wat een heerlijke dingen had ze bij zich! Daar zat ik dan met mijn boterhamzakje met bruine boterhammetjes met salami!

We zaten heerlijk aan de plas in de schaduw en hebben lekker gegeten en gekletst. Wat is het leven toch goed!

Zelf houd ik erg veel van tuinieren en heb al lange tijd het idee om een speciaal tuin-album te maken. Een beetje op de manier van een traveljournal, maar dan eigenlijk een gardenjournal, zeg maar.... Toen we net in dit huis kwamen wonen, heb ik dit een beetje gedaan, maar toen scrapte ik nog niet en nu zou ik het toch wat "scrapperiger" willen doen. Ik heb toen in een multomap steeds opgeschreven wat ik in de tuin had gedaan, welke planten in wanneer en hoe gesnoeid had, welke planten ik waar had geplant en maakte ik kleine schetsjes met ideeën hoe ik de tuin zou willen veranderen. Ik heb er ook steeds foto´s bijgeplakt en het is nog steeds heel erg leuk om in te kijken, want nu ziet de tuin er toch heel anders uit!

Ook vandaag veel foto´s gemaakt van de verschillende tuinen die we bezocht hebben. Dat wordt vast een mini-albumpje :)

XXXM

Geen opmerkingen: