zaterdag, augustus 05, 2006

PRUIMEN


Naast scrappen is tuinieren één van mijn andere hobby´s. Bij het scrappen kan ik al mijn creativiteit kwijt en ik heb het echt nodig om regelmatig wat te doen, want anders voel ik me een beetje onrustig :) Scrappen geeft me een zekere rust, maar tuinieren ook, al is het een andere soort rust.Tuinieren maakt mijn hoofd echt helemaal leeg. Ik vind het heerlijk om in de tuin rond te lopen en hier en daar wat onkruid weg te trekken, wat uitgebloeide bloemetjes weg te halen en te genieten van alles wat groeit en bloeit.

En ik vind niets zo heerlijk als fruit uit eigen tuin. Dit jaar hebben we heel veel rode bessen gehad en vandaag heb ik de pruimen geplukt. Dit jaar zijn het er niet zo heel veel, maar toch nog een flinke schaal vol. Vorig jaar hing de boom hélémaal vol. Zó vol zelfs dat er een grote tak is afgebroken, omdat-ie het gewicht van alle pruimen die eraan hingen niet meer kon houden. Onze boom is daardoor nu een beetje uit model en heeft het moeilijk gehad dit jaar.




Ze smaken werkelijk heerlijkzoet. Bette kan er niet vanaf blijven! Ik was van plan om er onder andere een taart mee te maken, maar ik geloof dat ze zo ook wel op gaan....

XXXM


Geen opmerkingen: