vrijdag, augustus 25, 2006

Goede voornemens



Tijdens onze zomervakantie hebben we, vanwege de warmte (bijna niet meer te geloven met al die regen hier...) weinig gedaan. En daarom lekker geluierd en veel nagedacht over mezelf. Ik had veel plannen, ideeën en goede voornemens toen we terug kwamen. Het is eigenlijk vreemd, want ik heb meestal meer goede voornemens na een vakantie dan op 1 januari....

Eén van die goede voornemens was, om mijn huishouden nu een beetje bij te gaan houden. Ik heb totaal geen aanleg voor huishoudelijk werk en het heeft eerlijk gezegd, mijn laagste prioriteit. Niet dat het een dramatisch zooitje bij mij in huis is. Op het oog ziet het er best redelijk uit. Maar je moet geen kast of la open trekken, want dan valt alles er meteen uit. Een beetje stof vind ik niet erg, en echt vies is het toch ook weer niet, maar als je goed kijkt, dan zie je wat ik bedoel :)
JP is altijd blij als er bezoek komt, want dan wordt alles hier weer eens schoongemaakt en opgeruimd. En daar zit voor mij nu net de kneep.... als er bezoek komt, dan ben ik eerst een hele dag bezig met schoonmaken en opruimen..... van die stress wil ik af. En dat betekent dat ik het allemaal wat beter bij moet gaan houden :)

Eerlijk gezegd, is er nog niet veel van mijn goede voornemen gekomen, maar vanmorgen ben ik dan toch, zomaar zonder reden, begonnen met opruimen en schoonmaken. Ik ben een echte verzamelaar en heb zoveel spullen waar ik eigenlijk niets mee doe....... er moet gewoon meer het huis uit dan dat erin komt, dus dat betekent WEGDOEN!!
Okay, ik ben begonnen..... ik doe mijn best!

Bij mijn opruimwoede kwam ik 5 albumpjes van de Wibra tegen. Ik begrijp ook niet waarom ik er toen zonodig meteen weer 5 MOEST hebben.... waarom kan ik het dan niet gewoon bij 2 houden, ofzo....
In ieder geval moest ik ze toen hebben en sindsdien hebben ze alleen maar in de kast gelegen :)
(bij de rest van de spulletjes die ik moest en zou hebben :) )
Wegdoen kon ik ze niet, want ik zie er toch wel wat in, dus dat houdt in dat ze gebruikt moeten gaan worden! Ik heb er eentje beplakt met BasicGrey papier en dat ziet er meteen een stuk beter uit. ik ben van plan om in dit album de foto´s te gaan plakken van het komende weekend dat we met Opa Jan weg gaan.





Verder heb ik me gisteren opgegeven voor een online workshop van Shimelle: learn something new every day. Ik kreeg vandaag de lijst met benodigdheden en we hebben een album van 15 x 15 nodig. Laat het albumpje van de Wibra nu ongeveer deze afmetingen hebben! Ik maak er van 2 eentje, dus ze komen uiteindelijk nog heel goed van pas!
Ik ben heel benieuwd naar deze workshop, ik heb er hoge verwachtingen van. Het enige minpuntje dat ik nu voorzie, is dat het de bedoeling is dat je elke dag wat doet. En ik vrees dat me dat niet gaat lukken, maar ik ga mijn best doen!

Oh, en ik zie nog een minpuntje! Ik vrees dat ik hierdoor toch weer minder tijd over houd voor het huishouden :) wat jammer nou...........


XXXM

1 opmerking:

Anoniem zei

Heb zojuist een weekendje Parijs gewonnen . Ik heb de tckets en de reservatie al binnen. Als je ook wil winnen gewoon aanmelden op hun nieuwsbrief.
[url=http://www.vakantiestart.info]
vakantiestart[/url]