woensdag, december 05, 2007

Surprise perikelen.......


Dit jaar moet Tim voor het eerst een surprise maken voor school. En hij heeft Charity getrokken. Charity houdt van paardrijden.
Toen ik Tim vroeg wat hij graag voor haar wilde maken, was zijn antwoord heel stellig: een manege! Natuurlijk, paardrijden doe je in een manege!
Hij had het al helemaal uitgedacht met paarden, dubbele oxers en al! Dat het ook een beetje maakbaar moest zijn, was niet echt in hem opgekomen.
Als praktische moeder probeer je de boel een beetje te sturen: "misschien kunnen we alleen een paard maken? Het hoofd van 2 stukken karton met daartussen een stok en aan het uiteinde een mooie staart?"
Tim keek bedenkelijk, en vond het eigenlijk niets. "Nou goed dan, maar dan moet er van die stok wel een lijf gemaakt worden met benen eraan!!" Het werd dus een manege..........

Ik weet het... als scrappende moeder is het bijna een doodzonde, maar ik heb géén foto´s! En dat terwijl zijn manege echt waanzinnig geworden is! Tim houdt best van knutselen en hij heeft er echt aan geknutseld alsof zijn leven ervan af hing! We hadden een mooie lage doos gevonden en daarin heeft hij een heel parcours uitgezet met manegegebouw en hekwerk. De paarden heeft hij samen met Bette gemaakt van strijkkralen en de dubbele oxxers en andere springtoestellen ook. Op de grond een goede laag konijnenhokzaagsel en ik weet zeker dat elk paard er graag een rondje zou komen springen. Ik hoop dat Charity het een op waarde weet te schatten ;)

En uiteraard moest er ook een gedicht bij. Nu ben ik erg van de lange gedichten dus dat was totaal geen probleem. Maar ik vond toch wel dat hij het bovenal zélf moest proberen. De eerst zin was gemakkelijk, dat werd: "sint was dit jaar weer in het land" en wat rijmt er volgens Tim dan op "land"..... natuurlijk "krokant!"
Gelukkig waren we op tijd begonnen met het gedicht, want dat was een zware zit..... ik heb nog nooit zoveel vreemde rijmwoorden gehoord :)

Maar goed, alles was op tijd af en naar volle tevredenheid van Tim en vanmorgen ging hij vol verwachting met de grote doos naar school. Ik heb nog even gekeken naar de aankomst van de Sint op school en daarna ging het grote feest beginnen :)

Vanavond vieren we het thuis met Anthony en Anne. Tim en Bette zullen weer afschuwelijk verwend worden..... maar ach, ze zijn dit jaar ook erg braaf geweest ;)



XXXM


P.S. Tim gelooft dit jaar voor het eerst niet meer. Alhoewel ik soms toch wel een beetje mijn twijfels heb. Vanmorgen vroeg hij nog aan mij: "maar Mama, wanneer gaan de Sint en Pieten nu eigenlijk precies weg?"

4 opmerkingen:

Unknown zei

wat een leuk verhaal! Wel een tikkeltje jammer geen foto. Het was leuk he vanochtend.
Heel fijne sintavond toegewenst.

Groetjes Kirs xxx

Roelien zei

wat herkenbaar! Ook Sjoerd had dit jaar een meisje getrokken dat dol is op paarden. Wij hebben een prachtig paard gemaakt van 2 kartonnen dozen LOL

Unknown zei

volgens mij heb ik Tim;s suprise gezien want ik zag het meisje voorbij lopen met manege. Klopt t met foto's / plaatjes erop??

Grtz Kirs x

heidi zei

Tja, het is een hoop werk, maar geeft toch wel een hoop voldoening he? Heeft Tim zelf ook een leuke surprise gekregen?