vrijdag, januari 12, 2007

Weer getagged........

... en wederom door Heidi. Dit keer moest ik het dichtsbijzijnde boek pakken, het openen op blz. 123 en na de eerst alinea de volgende 4 zinnen opschrijven.

Ik heb een beetje gesmokkeld, want dit boek lag niet echt dichtbij.... ik heb ´m van mijn nachtkastje gehaald :) Ik heb het een paar dagen geleden gekocht (met een boekenbon die JP voor Sinterklaas had gekregen...... ) ik had er al een paar keer mee in mijn handen gestaan en nu kon ik me niet meer bedwingen.


Isabel Allende is één van mijn favoriete schrijfsters en ik heb bijna al haar boeken gelezen. Dit boek kan ik ook maar met moeite wegleggen :)

Het boek gaat over Inés Suárez, de rijkste en machtigste vrouw van het oude koninkrijk Chili. Ze heeft echt bestaan. In het jaar 1580, kijkt de 73-jarige Inés terug op het roerige leven dat haar van Spanje naar de Nieuwe Wereld bracht, waar ze zich als enige vrouw aansloot bij de 110 conquistadores en waar ze samen net haar minnaar de belangrijkste stad van Chile stichtte, Santiago.

Blz. 123:

Valdivia was geobsedeerd door het idee te slagen waar militair gouverneur Almagro was mislukt, in dat mysterieuze gebied op de zuidelijk hemisfeer, dat nog veroverd en bevolkt kon worden, het enige nog maagdelijke gebied waar een militair als hij roem kon vergaren. Hij had geen zin om in Peru een luxeleventje te leiden en oud te worden in Fancisco Pizarro´s schaduw, maar hij wilde ook niet naar Spanje terug, hoe rijk en achtenswaardig hij inmiddels ook was. En het idee weer met zijn vrouw verenigd te worden trok hem al helemaal niet. Marina had al die jaren trouw op hem gewacht en vroeg hem keer op keer in haar brieven vol zegeningen en verwijten naar huis te komen. Spanje was verleden tijd. Chili had de toekomst.

En voor echte boekenliefhebbers heb ik misschien nog een tip: Op 25 januari begint het boekenfestijn in Ahoy in Rotterdam. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar volgens Eef is het absoluut de moeite waard als je van boeken houdt. Je kunt er heel uiteenlopende boeken vinden voor kleine prijsjes..... wij gaan in ieder geval een kijkje nemen ;)

XXXM

1 opmerking:

Anoniem zei

;-p

Eef