vrijdag, januari 30, 2009

haken..................................



Ik kan moeilijke stilzitten en zelfs als ik tv kijk, dan wil ik graag wat om handen hebben. Haken is voor mij echt een ideale bezigheid om tussendoor te doen. Ik moet eerlijk toegeven dat je al breiend veel mooiere patronen kunt maken, maar breien is niet mijn sterkste punt. Grotendeels is dat de schuld van mijn moeder, want zij kan zo ontzettend goed (en snel!) breien, dat ik het vroeger zelf eigenlijk nooit deed. Als ik een trui wilde hebben, dan vroeg ik het aan mijn moeder en zij breide 'm in no time....... daar kon ik absoluut niet tegenop. Bovendien kun je een haakwerkje op elk moment even wegleggen en dat werkt wel zo prettig met 2 kinderen die regelmatig om me heen huppelen......


Nu heb ik een tijdje geleden volgens mij al eens iets geblogt over een groot haakprojekt dat ik in gedachten had, maar ik moet bekennen dat dat niets is geworden. Het patroon was niet helemaal naar mijn zin en ik had katoen in plaats van wol gebruikt en dat gaf toch niet het juiste effect. Alles in de hoek gegooid en nooit meer naar omgekeken. Totdat Petra me tijdens ons laatste bezoek weer helemaal warm heeft gemaakt voor de Ripple. Ze heeft zelfs een boek aangeschaft met weet ik hoeveel verschillende patronen om een ripple te haken. Zelf is ze niet zo'n haakster, dus ik mocht uitzoeken hoe zo'n ripple nu precies gehaakt moet gaan worden. En zie hier de soft ripple:













Dit wordt dus mijn (cq ons) nieuwe project :)

Er bestaat een stripe generator waarin je kleuren in kan geven die je zou willen gebruiken en deze generator maakt er dan een gestreepte sprei van. Echt fantastisch! Ook als je geen ripple wilt gaan haken, dan is het ontzettend leuk om een beetje mee te spelen.

Nu nog wol kopen :)



XXXM

2 opmerkingen:

Gemma zei

OW die is leuk, echt leuk....

ben jij wel bereid het haakpatroon vrij te geven?

heidi zei

Hai Moniek, ook aan de haaknaald??
Dit is natuurlijk wel even wat anders dan poppetjes haken, maar misschien dat ik je hier en daar nog een haaktip kan geven? Laat maar weten...
Wat ga je trouwens doen met die ripples? Toch niet van plan om een enorme tweepersoons-sprei.......;-))