maandag, oktober 15, 2007

Een sportief weekend........

.... althans........ voor Tim en Bette. Wij hebben alleen maar kunnen toekijken ;)

En eigenlijk heb ik meer dan de helft van al hun sportieve prestaties gemist dit weekend, omdat ik zaterdag een workshop heb gegeven in de Scrapbookwinkel in Heesch. Dat was wederom ook heel erg gezellig, maar eerlijk gezegd vond ik het toch wel een beetje jammer dat ik Bette´s eerste hockeytoernooi hierdoor heb moeten missen.

Bette zit sinds het begin van dit seizoen op hockey en vindt het helemaal fantastisch. Ik heb eigenlijk niets met hockey, maar doordat zij zo vreselijk enthousiast is, ga je het als moeder vanzelf leuk vinden! JP heeft uiteraard gekeken en vertelde dat Bette het (uiteraard!) heel goed deed. Met grote passen rent ze het veld over en geniet met volle teugen. Ze heeft zelfs een paar keer gescoord...... wat wil je als moeder nog méér!

Tim moest tegelijkertijd een belangrijke voetbalwedstrijd spelen. Zijn team staat 4e en ze moesten tegen de nummer 3 van dit moment. Deze wedstrijd eindigde in 2-2 en dat terwijl ze best hadden kunnen winnen..... en Tim heeft ook gescoord.....

Op zondag had Tim clubkampioenschappen van zijn judoschool en hij deed voor het eerst mee. Dus ondanks het mooie weer, hebben we de hele middag in de sporthal gezeten. Ik begrijp werkelijk helemaal niets van judo (ondertussen heb ik wel een beetje bijgeleerd....) maar ik vind het een ontzettend mooie sport. Nu moet ik ook zeggen dat ik Tim´s judoleraar ontzettend goed vind. Hij leert de jongens (en een paar héél fanatieke meisjes) ook een beetje over normen, waarden en respect. Waar vind je dat deze tijd bijna nog?

Tim heeft 4 wedstrijden gejudoot en heeft er 1 gewonnen. Hij was best een beetje teleurgesteld, maar ik vond dat hij het goed had gedaan. Hij heeft 2 keer tegen iemand moeten vechten die een jaar ouder was en ook een hogere band had. Hij hoefde zich niet te schamen dat hij daar van verloren heeft.

Ik heb heel wat foto´s gemaakt en hierbij een foto van zijn gewonnen wedstrijd. Ik geloof dat hij hier een ippon aan het maken is ;)



voor en na de wedstrijd moeten ze elkaar groeten, de scheidsrechter en de mat. 3 keer buigen dus ;)


Alle judoka´s op een rij aan het eind van alle wedstrijden. Ze groeten en roepen wat in het japans. Ik begrijp er niet veel van en ook Tim weet niet precies wat hij nu eigenlijk roept ;)



XXXM

1 opmerking:

Diana Besemer zei

Heerlijk hè, die sportende kinderen. Zo leer je steeds nieuwe dingen ;-) Wel jammer van dat mooie weer.