zaterdag, maart 06, 2010

Genealogie

Ik heb gemerkt dat hoe ouder ik word, des te meer interesse ik krijg in mijn voorouders. Als scrapster ben ik uiteraard dol op oude foto's, maar de verhalen achter de foto's vind ik eigenlijk een stuk interessanter.

En soms vallen de dingen gewoon vanzelf op z'n plaats..... zo werd ik begin van dit jaar benaderd door het CBG (Centraal Bureau voor Genealogie) of ik een workshop voor een aantal medewerkers van dit kantoor zou willen geven. Zij hadden over scrappen gehoord en wilden eens zien of dit iets was waar zij zich verder in zouden kunnen verdiepen.
Zelf zie ik die link overduidelijk. Mensen die geïntersseerd zijn in genealogie proberen meer te weten te komen over hun voorouders, zoeken allerlei zaken uit, verzamelen informatie maar doen hier verder, volgens mij, weinig mee. Doodzonde natuurlijk! Wat is er nu mooier om dit allemaal vast te leggen en in een (foto)album te verwerken?

Gisteren heb ik geprobeerd om een aantal medewerkers van het CBG enthousiast te krijgen voor het scrappen en ik geloof wel dat dat gelukt is :)

We hebben met de Family Matters-lijn van Teresa Collins het volgende album gemaakt.

















Dit voorbeeld lijkt veel op het album dat ik een tijdje geleden voor de CmF heb gemaakt, maar het Teresa Collins papier verveelt me nog lang niet en het is echt ideaal om te gebruiken voor mensen die net beginnen met scrappen.
Mijn album over mijn vaders familie is nog lang niet af, dat is eigenlijk ook het leuke..... er kunnen steeds verhalen en foto's aan toegevoegd worden......
XXXM


3 opmerkingen:

Anoniem zei

wow in 1 woord super..... gr yvonne

Margot zei

wat een geweldig mooi album!

Anoniem zei

I am able to make link exchange with HIGH pr pages on related keywords like [url=http://www.usainstantpayday.com]bad credit loans[/url] and other financial keywords.
My web page is www.usainstantpayday.com

If your page is important contact me.
please only good pages, wih PR>2 and related to financial keywords
Thanks
Romspomma