maandag, september 01, 2008

Verdriet

We hadden 6 huisdieren en helaas hebben ze niet het eeuwige leven. Ik heb er zo af en toe wel eens aan gedacht dat het een keer zou gebeuren dat één van onze dieren zou komen te overlijden. Maar toch gebeurt het dan nog altijd geheel onverwacht.....

En gisteravond gebeurde dan toch het onvermijdelijke.......gisteravond vond Bette haar konijn Flipje dood in het hok......

Ontzettend veel verdriet natuurlijk..... Tim en Bette hebben dikke tranen met tuiten gehuild....

We hebben Flip met ons viertjes begraven in de tuin en Tim en Bette hebben er een heel mooi grafje van gemaakt:




Tim en Bette waren in- en in verdrietig. Ze gaan regelmatig even bij Flipje kijken en vanochtend heeft Bette "bij Flip 'geboden'......" De stevige protestantse opvoeding die ze op school krijgen, helpt toch heel goed bij het verwerken van het verlies van Flip. Ze zijn er heilig van overtuigd dat Flip in de konijnenhemel is en het daar heel erg goed heeft. Het heeft diepe indruk op ze gemaakt.

Ik weet heel goed dat dit bij het leven hoort en dat dit soort verdriet niets is vergeleken bij allerlei groot verdriet dat ze in hun verdere leven misschien tegen zullen komen, maar toch had ik het ze graag nog even willen besparen........

Vanmiddag gaan we weer een kaarsje branden voor Flipje......

XXXM

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach... wat een groot verdriet is dat toch voor kinderen. Wij hebben vorige week ook zo'n begravenis gehad. Max zijn hamstertje ging dood en hij had hem nog maar een week ! Het was ook zo'n klein smurfje en waarschijnlijk al niet in orde toen we hem kochten.
(veel te mak maar zoo lief)
Gebruld heeft hij,
dikke tranen.
Het is ook heel aandoenlijk,vind ik.
Geef ze maar een extra knuffel.
X Suus

scrappy jen d zei

Lieve allemaal,
Ik ben "al "47" jaartjes, maar ik weet ZEKER, dat Jullie kleine leiveling in de hemel is, hoor!
Heel veel sterkte met al die traantjes, die je gewoon ff moet laten stromen!

Hug, Jen.