maandag, juli 31, 2006

I AM BACK!!!!


Onze vakantie is weer voorbij..... zucht! Het was heerlijk en vreselijk warm! Ik denk dat het zo ongeveer elke dag 40°C was. Ik mag niet klagen, want ik weet dat het hier ook ontzettend warm is geweest. Wij konden in ieder geval elk moment in het zwembad springen en hoefden hélémáál niets te doen! En door de warmte hebben we ook echt nauwelijks iets gedaan. Ik ben dus zeker goed uitgerust :)
Ik moest daar eerlijk gezegd wel een beetje aan wennen, want ik ga juist heel graag, wanneer ik op vakantie ben, de omgeving verkennen. In het begin van de vakantie werd ik daar wat ongedurig van, want ik wilde zo graag wat doen, maar dat ging gewoon niet omdat het zo abnormaal heet was. Toen ik me er eenmaal bij neer had gelegd, heb ik ook heerlijk genoten van het niets doen!
Ik heb waanzinnig veel gelezen, zalig!



We hebben eerst een paar dagen in Meursault bij Beaune gestaan. We zijn al een paar keer op deze camping geweest en op de één of andere manier vinden we het hier heerlijk en komen we er graag. De camping is een beetje rommelig (lekker Frans) en ligt midden tussen de wijnvelden. het voelde echt als een beetje thuiskomen.....

Daarna zijn we doorgereden naar de Vaucluse en stonden we op een camping in Mornas. De camping was redelijk, en had een heerlijk groot zwembad. Of beter gezegd.... 5 baden! Tim en Bette vonden het super en hebben ontzettend veel plezier gehad.

Helaas is het met mijn vakantiejournal wat minder goed verlopen. De eerste paar dagen heb ik wel gedaan, maar het was niet te doen in die hitte! Ik heb een paar keer met vanalles voor me gezeten, terwijl het zweet echt in straaltjes langs me heen liep. Het was gewoon niet leuk om te doen en daarom ben ik er na een paar dagen mee opgehouden. Scrappen moet leuk zijn. Het moet geen verplichting zijn! Ik heb wel elke dag een stukje geschreven, maar verder niets gedaan. Dat ga ik nu thuis dus nog doen.

Verder moet ik ook bekennen, dat ik daarna helemaal niet meer aan scrappen heb gedacht. Ik had het Freestyle boek en Designing with Type meegenomen, maar ik heb er niet eens in gekeken! Echt waar! En eigenlijk was het niet eens erg! Ik heb het niet gemist. Het voelt eerlijk gezegd heel goed. Gewoon helemaal mijn hoofd even leeggemaakt. Ook nu ik thuis ben, heb ik nog helemaal geen drang om te scrappen. Normaal gesproken heb ik dat wel als ik terug kom van een vakantie......

Toen ik thuiskwam lag wél Ali´s nieuwste boek op mij te wachten :) Wat een waanzinnig boek heeft ze er weer van gemaakt! Ik vind het ook leuk, dat ze eens andere mensen heeft gevraagd om mee te werken. Van Jamie Waters was ik al een grote fan, maar de anderen kende ik eigenlijk niet of nauwelijks. Leuk om weer wat andere scrapsters te ontdekken!

Kortom, ik voel me helemaal top! Echt uitgerust. Voor mezelf een aantal dingen op een rijtje gezet en veel nieuwe plannen gemaakt. Ik ben er weer helemaal klaar voor!

I am back!

XXXM


1 opmerking:

Nellie Hulsman-Lodders zei

He Moniek! Welkom terug uit lui lekker land! Meis, wat is het even wennen om weer terug te zijn, vind je niet? Jammer van je vakantiejournal. Maar ik weet zeker dat je er thuis op z'n tijd ook een leuk geheel van zult maken. Show je 'm wel even?
Ben het helemaal met je eens over het nieuwe boek van Ali. Wat een heerlijk inspirerend boek, vind je niet? Wat ook een inspirerend boek is - althans, dat vind ik persoonlijk - is het boek van Elsie. Ik hou toch meer van haar stijl dan ik in eerste instantie voor mogelijk hield.

Nou, kom even lekker bij van het geweldige (ahum) Nederlands weer!

Lieve groetjes,
Nellie